torsdag 14. april 2011

Hekla grytekluter



For snart 10 år siden kjøpte jeg et par billige kordgrytekluter på Kid, og de har vært i nesten daglig bruk siden den tid... Nå var det på tide med noen nye! Jeg har heklet meg noen bestemoraktige som både gjør nytten og pynter opp litt. Mønsteret er fra ukebladet Familien nr 24/01.



Størrelse: ca 20x20 cm
Garn: Gjestal bomull sport
Heklekrok: 3,5 mm


Og igjen har jeg tegnet opp diagram istedet for den skrevne teksten, så blir det lettere hvis jeg har lyst til å lage flere en annen gang :-)

Since my old hot pot holders have been in use almost daily for 10 years, I granted them their retirement and crocheted new ones. They are kind of grannyish, but just vintage enough that I love them and their ambiguous functionality - both sparing my hands from being burnt and decorating the kitchen :-) I found the written pattern in the Norwegian magazine "Familien" edition 24/01, but I have drawn a chart, it's easier to visualize then.