torsdag 16. mai 2013

Ostekake med ritzkakebunn

Denne kaka skulle jeg gjerne sett at ikke var nødvendig å lage... Den var nemlig til minnesamværet til ei 28 år gammel jente. Veldig trist begravelse, men samtidig så utrolig godt med himmelhåpet som både jenta selv og familien hadde!

Jeg er ikke så veldig glad i ostekaker selv, mest fordi jeg ikke synes noe særlig om kjeksebunnen. Derfor bakte jeg ritzkakebunn mens selve ostefyllet var klassisk sitronsmak. Jeg synes denne kombinasjonen ble veldig bra etter min smak! Kiwihjertene er laget med liten pepperkakeutstikker. Før jeg fylte i ostefyllet i formen, la jeg en rand med halve jordbær rundt kanten. Neste gang tar jeg en større form enn bunnen slik at bærene kommer beint helt nederst...
 I sure wish there were no occasion for this cake... It was baked for the memorial ceremony following the burial of a girl only 28 years old. The base for this classic, lemony cheesecake is ritzcake (recipe in Norwegian). Since I'm not so fond of the cracker crust myself, this combination was a winner according to my taste!

1 kommentar:

Nenne sa...

Så fin den var kristin, tusen tusen takk!! Jeg rakk hverken å se eller spise, men har hørt at det var utrolig mye godt! Gode venner er en velsignelse!!!