onsdag 25. desember 2013

God jul!

Så var julaften over for denne gang også. Tre dekkende ord: takknemlig, familietid og stappmett!!

Noen hjemmelagede gaver ble det jo i år også:
Rød velurkjole med blonde-raglanermer til ei fadderjente.
Babyjakke str 3 mnd, utgangspunkt er mønster fra Raumas hefte Baby 20. Jeg strikket glattstrikk i stedet for ribbestrikk over mønsterdelen. Denne jakken var en del av en goodiebag i forbindelse med Pay It Forward 2013.
Disse søte og tommelløse selbuvottene str nyfødt er til en liten sjarmør som jeg fikk feire seinkvelden på julaften med. Frøken ij har laget mønteret. Jeg la opp 36 m og strikket 30 omganger vrangbord, økte så 2 masker pr pinne på en rettomgang før jeg strikket vottemønsteret.
En liten "attåtgave" til venner: kakaoskjeer. Jeg laget slike for noen år tilbake, og også denne gangen brukte jeg oppskrift fra Sigyns verden.
Since presents are opened on Christmas Eve in Norway, it's safe to publish homemade gifts now :-) A dress for one of my godchildren, a baby jacket from the leaflet Rauma Baby 20, a pair of baby mittens from Miss ij's pattern, and cocoa spoons (Norwegian recipe from Sigyns verden) for friends.

Ingen kommentarer: