mandag 1. september 2014

Vimpelrekke

Noen flere drypp fra bursdagsfeiringen i helga:

Plattingen under terrassen ble pyntet med tyllgardiner (29kr for 2 lengder på IKEA) og rykende fersk vimpelrekke. Jeg var på nippet til å kjøpe heliumpakke på Nille med gass og ballonger, men kom på at jeg skulle spørre Egon om å få fylle noen ballonger som jeg hadde kjøpt i stedet. Det fikk jeg, helt gratis :-)

Oppe på terrassen: enda en tyllgardin, bikubeballer fra Søstrene Grene, og Solvinden blomsterlenke (solcelle) fra IKEA (rundt stolpe til venstre).

Vimpelrekka er laget i stoff fra Stoff & Stil. Jeg brettet stoffet dobbelt (rettsiden ut), festet nåler for å holde stoffet på plass, tegnet rundt vimpelmal og sydde rettsøm langs linjene. Tilslutt klippet jeg ut vimplene med hakksaks før jeg sydde dem fast i skråbånd (7 cm mellom hver vimpel).

I går fant bursdagsjenta ut at hun ville ta med pynten inn på rommet, og plutselig hadde hun (med litt hjelp av pappan...) fått en koselig sovealkove :-)
We used tull curtains, helium balloons, bunting flags and honeycomb paper balls for decorations for the birthday party this weekend. Yesterday, our daughter decided to bring the decorations into her bedroom. What a neat sleeping alcove she created (with some help from her dad...)!

Ingen kommentarer: