mandag 8. februar 2016

Beige Nancy-kofte


Etter å ha solgt den første Nancy-kofta jeg strikket til meg selv, var jeg så fornøyd i forrige uke for å ha strikket ferdig en ny i andre farger. Og i alpakka denne gangen :-) Men så ble den litt knapp over brystet slik at knappestolpene spriker litt. Og siden det er lettere å strikke en ny kofte enn å gjøre noe med brystpartiet, kommer jeg nok til å selge denne også...

Interessert? Legg igjen en kommentar :-) Jakken er str M, har god ermelengde og er pent strikket og montert.


Kofta er strikket i Mirasol fra Du Store Alpakka, beige fargenr 2002 (300g), rosa fargenr 2014 (70g), burgunder fargenr 2043 (50g)og brun fargenr 2045 (50g). Vrangbordene er strikket på pinne nr 2,5, mens resten (både ensfarget og mønster) er strikket på pinne nr 3,5. Jeg la opp 8 masker ekstra på bolen, og felte bare 8 under hver arm før rundfellingen. Slik fikk jeg en halv stjerne ekstra. Uten at det hjalp :-(

I loved knitting this "kofte" (Norwegian word for woolen jacket) for myself, and I was eager to assemble it so I could try it on. Unfortunately, it should have been an inch or two wider over the breast area... As it is now, the placket diverges in the front :-( Since it's easier to knit a new one than making physical changes, I'll probably sell this one. Not light-heartedly, though...

Ingen kommentarer: