søndag 27. mars 2016

Brodert dåpsbilde

I dag var vi faddere til en skjønn gutt som ble døpt i forsamlingen vår. Heldige oss som ble spurt til dette ærefulle oppdraget! Sist helg kom jeg plutselig på hva jeg ville gi i dåpsgave, og heiv meg rundt for å kjøpe moulinegarn og finne passende mønster til ideen.


Jeg fant ingen ferdige mønster til bildet slik jeg så det for meg, så jeg måtte klippe og lime litt. Engelen er fra den italienske siden ideeapuntocroce, bokstavene til navnet er fra needlework, mens de små bokstavene til navnebetydningen og tallene er fra scribd. Personlig gave med kjærlighet i hvert sting :-)

Materialer: DMC Moulinegarn nr 3750 (bokstaver/tall), 3768 (konturfarge på engel) og 318 (skyggefarge på engel) og aida med 44 ruter på 10 cm. Hvert korssting er sydd over 2x2 ruter, og det ferdige bildet måler 30x30cm.

Tips: for å holde styr på hvilke sting jeg hadde sydd, markerte jeg dem underveis. Rosa tusj over konturstingene og blå over skyggestingene :-)


We were godparents at the Christening of a beautiful boy at church today. Last weekend, I suddenly realized what I wanted to give as a gift; an embroidered picture. Not being able to find a pattern for my exact idea, I had to put it together using various patterns online. Angel from ideeapuntocroce, capital letters from needlework, and smaller letters/numbers from scribd. A personal gift with love in each stitch :-)

Ingen kommentarer: