lørdag 26. mars 2016

Oppgradert påske-egg

Rekner med at det er mange som får sine påske-egg i helga. Her er et jeg laget sist helg som ekstra-gave til ei god venninne som hadde bursdag:


Jeg kjøpte et ordinært og fargerikt pappegg på Nille som jeg først spraymalet hvitt med to strøk. Deretter brukte jeg decoupage for å lime på en vintage-mønstret serviett fra IKEA (kun det øverste laget av servietten). Viktig å pensle over et strøk lim oppå servietten også, for å herde det tynne papiret.

Tilslutt pyntet jeg med bånd og blomster som jeg festet med limpistol. Blomstene er deler av en lysmansjett jeg kjøpte på Gjenbruksbutikken :-)


Time for Easter eggs filled with candy! I made this one last weekend for a friend of mine having her birthday. I bought a gaudy cardboard Easter egg at the store, and started by spraypainting it white (2 coats).  Using decoupage, I applied the thin patterned layer of a napkin. It's vital to coat the napkin with a finish, so it's cured and more resisting. Finally, I decorated the egg with ribbons (using a glue gun) and parts of a floral candle ring from the thrift store ;-)

Ingen kommentarer: