fredag 22. april 2016

Nancygenser i niesegave


Hipp hurra for niese H som har bursdag i dag! Strikke-tante kom på at hun ville sende en genser i gave; design Nancy, mønster fra Sandnesgarn (publisert i Norsk Ukeblad 01/16) og Mayflower Easy care ullgarn.


Garnet ble kjøpt i all hast 5 minutter før stengetid på fabrikkutsalget til Sandnesgarn i påskeferien. Da jeg hadde strikket ferdig bolen, var jeg ikke helt fornøyd med fargesammensetningen. I slike stunder er det godt å vite hvordan man masker sammen! Jeg klippet over en maske, rekket opp en omgang helt rundt, satte den nedre bolekanten på rundpinne, rekket opp mønsterborden, strikket opp ny bord med en fargeveksel, og tilslutt masket jeg sammen de to delene. Ta-daa :-)  


Den øverste delen på bildet viser fargene mer riktig enn de første bildene. Jeg hadde rikelig med restegarn slik at jeg akkurat rakk å strikke et pannebånd før jeg skulle sende gaven. 140 masker, pinner 3 og 3,5 på garn med strikkefasthet 28m=10cm. Håper både genseren og pannebåndet blir passelig :-)

It's niece H's birthday today. Hooray for her! This year's gift is a Nancy sweater, pattern from Sandnesgarn knit with Mayflower Easy Care woolen yarn. Fortunately, I had enough remnant yarn to knit a matching headband. Now I just hope both the sweater and the headband fit the sweet princess :-)

Ingen kommentarer: