søndag 3. juli 2016

Klar for sommerferie!

Vi reiser på ferie i morgen, og etter disse småprosjektene er jeg sommerklar:

Vi starter ferien på sidelinja under en fotballcup der to av barna skal forsvare den lokale, grønne æren :-) Den grønne toppen og øredobbene har jeg laget tidligere år før samme cup, men i år har jeg supplert med hårbånd med grønn heklablomst.

Jeg klippet strikken 43,5cm og lot endene overlappe hverandre 2,5cm før jeg sydde sikksakk over.

HEKLA BLOMST:
1.omg: magic loop, 15 fm, 1 kjm i første fm
2.omg: *1 fm, 3 lm, hopp over 2 fm*. Gjenta*-* ut omgangen (=fem 3lm-buer)
3.omg: *1 fm, 1 halvst, 3 st, 1 halvst, 1 fm* i lm-buen, gjenta *-* ut omgangen
4.omg: *1 fm på baksiden av blomsten (mellom kronbladene), 3 lm*, gjenta *-* ut omgangen
5.omg: *2 lm, 1 st, 3 dbst, 1 st, 1fm* i lmb, gjenta *-* ut omgangen
Fest trådene og sy først blomsten fast på strikken, og deretter en knapp i midten.

Jeg har kikket etter en enkel, turkis singlet, uten hell... Så kom jeg på at jeg hadde jo passende stoff liggende i skapet på syrommet. Da vi kom hjem fra lørdagsbesøk i går kveld (og mens Kjekken og tenåringen så andreomgangen av EM-kampen mellom Tyskland og Italia...), laget jeg mønster, klippet delene og sydde den sammen. Et skikkelig kjapt prosjekt! Endelig noe passende å ha på under Nancy-kofta mi :-)

Minstesnuppa ville sy seg langskjørt, og da vi var til byen sist uke, kjøpte vi med stoff som hun valgte ut selv. Av restene sydde jeg meg et miniskjørt :-) Er ikke så godt å se av bildet hvordan det sitter på kroppen, men jeg ble fornøyd!

We'll be leaving for our summer vacation tomorrow, and I've completed some smaller prosjects. A hairband with a crocheted flower, just as green as my kids' soccer shirts during next week's cup, a simple turquoise top, matching my Nancy jacket, and a mini skirt using remnant fabric. All set!

Ingen kommentarer: