lørdag 4. mars 2017

Tova stjernevotter

For noen uker siden var jeg i 40-årsdag til ei venninne, og jeg ville gi henne noe hjemmestrikket som en del av gaven. Jeg bestemte meg for tovavotter med stjernemotiv. Disse har jeg sett på nett, og man får nok kjøpt oppskrift et sted, men det var ikke noe problem å lage eget mønster heller.


Note to self:
Vott: 36 m, 6 omg rillestrikk, 5 omg glattstrikk, øk 4 masker, strikk mønster, 1 omg rett, fell 4, sett 6 masker til tommel, strikk 26 omg glattstrikk, fell i hver side annenhver omgang.
Tommel: 14 m, strikk 16 omg, strikk 2 og 2 sammen.
Toving: 40graders normalvask, 800 omdreininger, vanlig vaskemiddel, strekkes etter vask
Garn: 100g + 50 g fritidsgarn eller vamsegarn
Pinne: 6

Når jeg først var i siget, ble det tre par til. Ett er iallefall gave, de andre ender vel på julemessa :-)




Det burgunder-oransje paret er strikket i vamsegarn, mens de tre parene med blåfarger er strikket i fritidsgarn. Liker begge garntypene, men holder en liten knapp på vamsegarn siden det tover ekstra fint og blir loddent og godt :-)

I knitted a pair of felted mittens for a friend's 40th birthday. Being on a roll, having drawn the pattern from a picture online and planning stitches, I ended up knitting four pairs :-) There's one more birthday coming up, while two pairs probably end up at the Christmas sale at church ;-)

1 kommentar:

Berit M sa...

Så fine! Og så flink du er:-)