mandag 8. mai 2017

Musikk- og teaterkake

Det er konfirmasjonstid, og flere muligheter til å bake og dekorere kaker. Denne kaka fikk jeg bestilling på fordi noen bekjente tipset om meg. Konfirmanten selv liker musikk og teater, så kaka skulle gjenspeile dette.


"Girlpower" på notelinjer ble spesifikt bestilt som kaketekst, så for at det ikke skulle bli for mye, valgte jeg monogram for konfirmantens initial istedet for hele navnet.
 

Rundt sidene og bak på kaka skrev jeg noter i smeltet sjokolade. Teatermaskene ble skåret ut i marsipan noen dager før og lagt over form for å herdes i buet fasong. Når de var ferdige, malte jeg dem med brun gelefarge utvannet med vodka og iblandet spiselig gullpulver.

I received an order for this theme cake for a confirmation celebration. The base is chocolate cake, glazed with white frosting so the brown cake wouldn't show through the marzipan cover. Since the young girl is interested in music and theater, the decoration was to illustrate this. Fun cake to make :-)

Ingen kommentarer: