tirsdag 6. juni 2017

Endelig konfirmasjonsdag!

Så kom dagen som hele familien hadde sett fram til! Konfirmasjonshelga for eldstejenta vår ble helt fantastisk, og jeg er veldig takknemlig for alle som var med på å gjøre stas på henne :-)

Bunaden ble ferdig i god tid, og den ble brukt både til 17.mai og i konfirmasjonsselskaper til venninner før egen konfirmasjon. Det ligger utrolig mange timer bak både brodering og montering, og jeg er stolt over å ha klart å sy alt selv. Kjærlighet i hvert sting <3 . Kjekt å se hvor fornøyd jenta mi ble også :-) Tre år til neste jente-konfirmant her i huset...


Temakaken skulle gjenspeile konfirmanten, og denne to-etasjes marsipankaken er pyntet med pianotangenter og gitar for musikalitet, marsipan fotballsko for fotballgleden, turkise roser for yndlingsfarge, og kors for troen som hun bekreftet i konfirmasjonen. 


Mønsteret til fotballskolen fant jeg hos Grated Nutmeg. Jeg laget skoen nesten 1 uke i forveien, slik at jeg skulle slippe å stå med det siste dagen, for det tar litt tid å både skjære ut og montere delene. Dessuten er det lurt om de lufttørker litt, slik at de ikke faller sammen. Etter lufttørking, dekket jeg skoen (og annen marsipandekor) med plast under oppbevaring.

Jeg spurte konfirmanten om hun ville ha konfirmantfigur på kransekaken, men det brydde hun seg ikke om. Da tok jeg et strasskors med stang (bestilt på ebay) og satte i toppen i en turkis rose :-) Synes det er fint med alle påminnelser om at det ikke er hvilken som helst festdag.

Vi hadde brownies og is til dessert, og med glutenallergikere i slekta, måtte vi jo ordne noe de kunne ha også. Den glutenfri browniekaken fra Glutenfrihet falt godt i smak!

We've had the most wonderful Confirmation for our daughter this weekend, and I'm immensely grateful for everyone who contributed to serving joy :-)

1 kommentar:

Tussilago sa...

Himmel og hav hvilke flotte kaker. Marsipankaken var nydelig. Du er kjempeflink!Med den pynten vil jeg tro at kaken ble både personlig og spesiell. korset på kransekaken var lekkert, som et smykke. jeg er interessert i bunader, og den du har brodert er kjempeflott. Må være ekstra gøy å ha laget den til sin egen datter!