fredag 14. juli 2017

Duskeluer

Jeg ryddet i noen strikkeposer (som jeg har altfor mange av...!), og da dukket disse luene opp. De ble strikket tidlig i vår, og manglet bare dusk for å være ferdige. Duskene hadde jeg allerede bestilt på ebay, så det var bare å montere dem fast.

 Alle luene er strikket i merinoull, fra Klompelompe og Drops, på rundpinne 4mm.

 Mønster: falsk patent fra Frk Hansen. Denne luen er i barnestørrelse, og jeg la opp 72 m. Etter ca 18 cm mønsterstrikk begynte jeg fellingen.

 Ribbestrikk 2 rett og 2 vrang over 88 m ble voksenstørrelse. Fellingen startet etter 20 cm.

Flettemønster (6 m fletter, 6 m perlestrikk) over 84 m ble også tilnærmet barnestørrelse (ca 8-10 år?). Flettene trekker maskene litt sammen, slik at størrelsen blir litt mindre. Etter 19 cm mønsterstrikk felte jeg først i perlestrikkfeltet på to flettinger, deretter reduserte jeg neste flette til 4 masker. Videre husker jeg ikke, men jeg avsluttet sannsynligvis med to runder der jeg strikket to og to masker sammen...

These hats surfaced as I was sorting some knitting bags (of which I have too many...!). The only thing missing was assembling the fur pompoms, which I had already purchased at ebay. I think they will make nice sale items at the Christmas fair :-)

Ingen kommentarer: