mandag 20. november 2017

Baby-selbuvotter og vinkellue med falsk flette

Jeg har sett disse selbuvottene til baby på nett, og de er skikkelig søte! I forrige uke tegnet jeg endelig av mønsteret av et bilde (du kan evt kjøpe Randi K design-mønster på Ravelry), og i dag strikket jeg et prøvepar. Godt fornøyd! De blir barselgave til ei lita tulle. Både jenta og kulden har ankommet, så det er bare å få dem levert :-) De er strikket i Drops Baby merino og pinne 3 og 3,5. Begge vottene tilsammen veier 20 gram, så det er et perfekt restegarnsprosjekt. Neste gang tvinner jeg nok snor av begge vottefargene, og samtidig har dem litt lenger...

 Denne vinkellua blir også med i barselspakken. Utgangspunktet er mønsteret fra Gros blogg, men jeg regnet om maskeantall pga strikkefasthet, i tillegg til at jeg valgte falsk flette de tre økeplassene på lua. Disse luene ser alltid litt uformelige ut på bilder, men de er verdens beste på babyhodet :-)


All set with a woolen maternity gift; a pair of Selbu mittens (Randi K Design) and a mitered baby hat from Gro's Blog (Norwegian pattern). Both the princess and the cold temperatures are here already, so I'd better have it delivered one of these days :-)

Ingen kommentarer: