torsdag 23. november 2017

Strikkenett

Jeg sydde enkle stoffnett til julemessa. Heldigvis ble det et par stykker igjen, for jeg som strikker såpass mye, har prosjektene mine i plastposer...

Veskene består av to stoffbiter (fra IKEA) på 35x45 cm. Neste gang kjøper jeg mer metervare og klipper 35x90 cm... Først sydde jeg bunnsømmen, deretter strøk jeg ned 2 cm belegg i toppen på begge sider. 12 cm fra hver side smatt jeg enden av hanken innunder belegget, brettet belegget en gang til, og festet hankene (30 eller 60 cm) med nåler. Så sydde jeg sidesømmene, før jeg sydde ned belegget. Sydde en ekstra søm akkurat over hanken helt øverst på veska, slik at hanken skulle holde seg inntil veska.

I sewed knitting bags for the Christmas Sale of fabric from IKEA. Fortunately, a couple of them were not sold, because I need such bags myself ;-) I cut two parts of 13x17 inches for each bag, and the handles were either 12 or 24 inches long.

Ingen kommentarer: