torsdag 4. januar 2018

Tegneprogram for mønsterdiagrammer

I fjor strikket jeg tovede stjernevotter. Mønsteret tegnet jeg av fra bilder på nett. Selv om jeg noterte maskeantall og fremgangsmåte for votten på et blogginnlegg, tok jeg visst ikke vare på bildet av selve mønsteret. I hvert fall ikke som jeg kunne finne nå som jeg skulle strikke et nytt par...

Denne gangen ville jeg lage meg et ordentlig mønster som jeg kunne lagre på pc'en. Etter et raskt googlesøk kom jeg fram til Stitch Fiddle, en mønstergenerator uten innlogging. Perfekt for mitt bruk! Selv om jeg denne gangen skulle lage et mønster med flere farger, er det også en egen innstilling for mønster med hull- og flettestrikk. Det skal jeg nok prøve en annen gang :-)

(Og grunnen til at jeg ikke viser hele diagrammet er selvsagt at dette ikke er mitt design, og at jeg ikke står fritt til å publisere det på bloggen).

I've apparently misplaced or lost the pattern I made for the felted star mittens last year, for I couldn't find it now that I wanted to knit a new pair... I'm thrilled that Google introduced me to Stitch Fiddle, so that I can make a proper pattern chart this time, and save it on my computer :-) Stitch Fiddle is an online chart generator with no registration needed. Perfect! Besides color charts, one can also draw lace and cable designs. I'm sure it'll come in handy in later projects.

1 kommentar:

HediJohansen sa...

Hei.Jeg har lastet ned tegneprogrammet men finner ikke ut hvordan jeg kan leggetil tegnforklaring utenfor diagramme, kan du hjelpe meg med det?