fredag 20. april 2018

Okergul Riddari-genser

En okergul Riddari ble ferdig til påske, men er fortsatt ikke tatt i bruk. Gjenstår å se om den havner i mitt eget klesskap eller på salgsbordet til julemessa...


Garn: Lima fra Drops (8 nøster oker 2923, 2 nøster mørk grå 0519, 1 nøste grå 9015 og 1 nøste lys beige 0206).
Pinner: 4 og 4,5
Størrelse: L (ble en M)
 
 Først strikket jeg fargerapportene etter mønsteret, men jeg ble ikke fornøyd med sammensetningen. Derfor rekket jeg opp rundfellingen og endret rekkefølgen på fargene. Mønsteret kom mye bedre frem nå.


I finished this ocher Riddari (Norwegian pattern) sweater for Easter, but I haven't really decided whether to keep it for myself or to sell it at this years' Christmas sale at church... Anyway, I changed some of the color chronologies in the pattern, and I'm pleased with the result :-)

7 kommentarer:

Berit sa...

Nydelig, gult ER kult :)

Englemor sa...

Takk. Er farge som frisker opp, dette :-)

Unknown sa...

Klør garnet?

Englemor sa...

Jeg synes det virker veldig mykt og godt, men jeg har ikke brukt genseren... Våren og sommeren kom :-) Du finner kanskje andres erfaringer med garnet på nett?

Hiks sa...

Garnet klør ikke på meg som er gansge var for slikt.

Stinamor sa...

Hei. Jeg har lyst å strikke meg en Riddari genser, men det er så mange modeller. Hvilken modell er din? Som forøvrig var kjempefin!

Anonym sa...

Nydeleg gensar! Kor kan eg få tak i oppskrift på denne?